dimecres, 5 de febrer de 2014

TREBALLEM LA LECTO-ESCRIPTURA

Estimades Famílies:

L´aprenentatge de la lectura i l'escriptura està inmers en els diferents nivell que els nins/es van passant al llarg de l'etapa d'Educació Infantil. Serà molt important establir uns criteris per seqüènciar els diferents continguts, és a dir, QUÈ, QUANT I COM....iniciarem aquest procès d'aprenentatge.

Dins d'aquest procès haurem de tenir en comte l'estructura interna del nostre sistema escrit, els usos que es poden fer i els aspectes formals de l'escriptura.

El textos, els rètols, els logotips,....forman part d'aquest mon escrit en el que els nins/es han d'aprendre l'us que el podem donar  i  interessar-se per la seva funcionalitat.
 Es aquí per on haurem de començar realitzan hipòtesis i creant un clima de confiança i seguritat en les seves primeres produccions lliures. utilitzan el nom propi i desde un enfocament constructiviste i globalitzador.

Aquesta proposta que veure estarà relaccionada amb els logotips diàris d'alimentació. Aprofitant que volem montar el Racó del Supermercat, agafarem els productes i iniciarem un procés d'aprenentatge envers els rètols d'alguns productes.                                                            
                                                                                                       
                           


Interpretar, visualitzar i realitzar hipòtesis ha estat el que hem desenvolpulat en les produccions lliures escrites d'aquestos productes.  Les nostres propostes escrites formaran part del nostre Racó de les Lletres (entre altres), i d'aquesta manera els nins/es tendràn un espai per seguir realitzant les seves propostes.

Esper que vos servexi per poder donar valor a totes les representacions que els nins/es poguin fer lliurement ja que s'ha de tenit en comte que cada nin/a dur un ritme maduratiu i tota producció lliure i/o reglada ens indica l'etapa  de lecto-escriptura en la que es troba el nin/a. Però d'això ja anirem parlant......


Salutacions,
olga.    





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada